Näe vi ska inte ha sköldpaddor i ett litet 180 liters kar. Vi ska däremot odla växter till sköldpaddan i det karet men det blir ju tråkigt med bara växter (tycker i alla fall jag) så därför ska jag ha körsbärsräkor, några snäckor (inte riktigt bestämt mig än vilken sort/sorter), malar och några guppys eller platys.

Vi ska nog inte ha frigolit i karet. Vi har aldrig haft det innan. Men det kanske är bra jag vet inte.

Känns lite tråkigt när man inte får svar på sina frågor när det är ett forum.

Enligt Aquaels hemsida ska Aquael Turbofilter 650 vara till akvarium för 120-150 liters och Aquael Turbofilter 1100 vara för akvarium för 200-400 liters. Jag vill ju varken ha ett för stort eller för litet filter kända bara att 650 kanske var i underkant. Skönt i alla fall att jag har hittat ett innderfilter som verkar bra. Vill nämligen inte ha ett ytterfilter till det här karet (mest på grund av att ytterfilter är mycket dyrare och det passar inte just nu). Nu gäller det bara att bestämma storleken då. Vad är det för filtermaterial i och vad kan man välja att ha i? Jag har ett tetratec ytterfilter till ett annat kar och där i är det plastbollar och keramikmakaroner samt filtermatta. Jag tycker att plastbollarna och keramikmakaronerna är väldigt bra. Finns det något liknande till det här filtret?