NIC skrev:
Inte alls säker på detta men är det en 'E. harbii' i vänster framkant? [:o]

Nej, det är det inte och det kan jag direkt påstå utan att ens ha en susning om vad du frågar efter eftersom jag inte vad E. står för (vet inte ens om det är en växt eller fisk) :p
Antar dock att E. står för Echinodorus och i så fall är det [FONT=Arial]Echinodorus quadricostatus "magdalenensis" [/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]Har för övrigt börjat få lite trådalger i akvarier - inte så jättemycket men tillräckligt för att i alla fall jag retar mig lite på det.[/FONT]
[FONT=Arial]Hade i alla fall Claus Christensen från Tropica på besök igår kväll och fick lite tips. Dock är kanske inte dom bästa tipsen så lämpliga för ertt 3.000 liters akvarium - speciellt om man man är biotopfundamentalist som jag - vill inte ha i siamesiska algätare som ofta tar trådalger, att byta mycket vatten och ofta funkar liksom inte i ett så stor akvarium, också opraktiskt att köra igång CO2.[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]Dock verkade växterna ha lite mikronäringsbrist så hans förslag var att lägga i växtgödning som inte innehåller kväve/fosfor, samt att minska lite på ljusmängden. Får testa och se hur det funkar. [/FONT]