gizmogirl skrev:Det där med yngel menas nog snarare att fiskarna kan ta ett och annat räkyngel :).
Ja, min tanke också.. Vi kallar dem ju för räklingar.. Jag vet inte vad den korrekta benämningen på räkbebisar är?
Nina.. Alla räkor är känsliga för kemikalier och därför brukar man köra karen helt utan tillsatser för att inte risker dem. Du kan nöja dig med 7-10 st till att börja med om du vill. Jag skulle råda dig att köpa minst A gärna S för annars kommer du att vilja ha dem sedan. :D A ser ut som riktiga polkagrisar med fifty-fifty vitt och rött, mina favoriter.. Det vita är också så vitt att det ser ut som vit färg, det är en högre kvalité som man uppskattar när man har haft dem ett tag, ibörjan tycker man ju att alla är sååå söta... :D
En tanke kan vara att köpa på 2 olika ställen för att få lite genetisk variation som gör att de behåller färgerna lite längre iaf..
Jag använder inte aqua safe eller salt i mina räkkar heller och man ska vara jätteförsiktig med växter från affären som kan innehålla växtgift och orsakar massdöd bland räkorna... ;)
Crystal är finast, tycker jag med. De nya Kardinal och Harlekin är fina också men de är så små och verkar jättesvåra att få räklingar på... ;)