jag hade oxå grym otur med körsbär i början.
dom verka dö lite som dom ville.
tankar som kommer är: kan sanden va så fin att du får sumpgas? kanske ett gäng grävarsnäckor kan vara till hjälp? (dom är föresten bra å ha iaf.)
En del räkor dör vid skalömsning en del skal ser ut som döda räkor.
Hur är hårdheten i vattnet?
Koppar är rena giftet, kan du ha koppar i vattnet? (ett bra alternativ är att ta vatten endast från kallvattenkranen och låta det stå tills det blir rumstempurerat.)
Kan det suttit drit kvar i filtret/pumpen?
Hur är det på kalkhalten? är det klent med kalk i vattnet så kan dom dö vid skalömsning pga det (skalet hårdnar inte som det ska)
förstår att du köpte bara 4 efter att första dör men kanske dog dom av stress för att dom var för få?
4 timmar i påsen har inte så stor betydelse heller inte i koppningen heller förutom att jag anser att man häller räkor och det vatten dom är i i en burk/skål/balja och koppar sen i vatten från karet i den behållare man hällt räkorna i och efter att man koppat klart helt sonika håvar upp dom från burken ner i karet.
(kanske ska tillägga att dom 2 första gångerna jag köpte körsbär och misslyckades så var det 4 st första köpet ((dom dog snabbt)) andra köpet 3 ((och samma resultat)) köpte sen från samma kar, samma stam 10st.....lät gå ett par veckor i en petbox utan ngn pump och inte en förlust.) nu går en del hos bror och större delen på ett zoo.