JojjeN skrev:
Så ska det låta! :D

Jag tycker du gör en projekt tråd här på zoopet där du skriver hur det går, och kan ställa frågor genom arbetets gång. =) Och glöm inte bilder ;)

Förslagsvis som inredning hade nog Asien inspirerat varit snyggt (Typ lavasten, ganska höga växter bak i akvariumet och lite lägre där framme, men inte så överdrivet mycket växter, en "dunge" bambu pinnar i ett hörn, och sanden kan vara mellan 0,4-0,8 m.m.)

Bara idéer, jag själv är stormförtjust i asien kar. Ska försöka leta fram en bild på ungefär hur jag menar. ;) Finns så fina fiskar med roliga beteende också, tigerbarber, botior, och små kuhlii ålar är bara några! :D

Jaaa jag får se till att fixa ett Juwel 180liter akvarium (med eheim pump?), har just nu enbart ett Dala/Zooline aluminiumkar på 105liter vars pump är värdelös och lysrör är borta och inget stativ att ställa akvariumet på...

Jag hade faktiskt tänkt något asiatiskt jag med :P det där med bambupinnar lät intressant! Är lavasten svart eller rödaktigt? för jag vill ha antingen röd eller svart botten :)

Jag skall starta en projektsida när jag kommit igång med sakerna!