c90368 skrev:Människor knullar och får bebisar, fiskar lägger rom och får yngel!
Lätt för dig att säga som säkert fått massor av ap yngel tidigare. Detta är mina första kakaduayngel så jag ber om viss förståelse för min sentimentala reaktion!:D
c90368 skrev:
Dags att du lämnar Guppy trådarnas bebisar och blir akvarist nu när du har yngel av "riktiga" fiskar;)
Hehe! Jag gillar mina endlersgossar![:o] Men guppyna var ju från början planerade som tetramat. Sedan har en del hunnit växa till sig. Kakaduorna äter dock endlersyngel med god aptit. Hanen är riktigt tjock i dagsläget.
c90368 skrev:Byt vatten som planerat, men att suga botten är det ju inte läge för!
Sen har du två vägar att gå, antingen låter du de klara allt själva med normal matning. Det kommer säkert fler kullar.
Eller så matar du med nykläckta artemia. Men se till att maten hamnar där ynglen är. Men övermata INTE!
Jo, jag har matat detta karet med i huvudsak nauplier. Men vad är för mycket? Nu har jag plockat ut endlershonan för att hon inte skall ta ynglen, men hon åt ju tidigare överskottet av nauplierna. Hur vet jag nu vad som är lagom när det bara går 3 kakaduor, 3 ottosar och en ancistrus i karet? Kan de verkligen ta nauplier i denna späda ålder?:confused:
c90368 skrev:Angående pumpen så beror det på hur insuget ser ut. Är det ett grovt raster så kan du sätta på en grov filtermatta på insuget så kommer inga yngel att sugas in.
Det är en Fluval 4.
http://www.zooplanet.se/fluval-plus-p-4461.html
Skall jag dra en nylånstrumpa på den?