Katharina skrev:Superspännande.. Men jag har lite svårt för tanken att om mitt intresse svackar så får inte fiskarna nytt vatten... [:o]
Det tar sjutton en kvart i veckan och man kan köpa grejer så man bara kopplar på en vattenslang till kranen och man behöver bara sitta bredvid och passa vattenmängden och stänga av kranen i tid... ;)
Jag tycker att man kör normala vattenbyten fast man kör Lowtec men det är min åsikt och alla får ha olika men jag tycker att även om jag kan överleva i garderoben med unken luft så skulle jag vilja öppna fönstret och vädra... :D Men det är som sagt min åsikt och den är känslomässig och bygger på sunt förnuft, inte kemisk och biologisk kunskap... :)
Det var också lite utanför tråden... [:o]
Jo, det är rätt tragiskt att det är så, men nu rä det de i mitt fall [:o] Dock brukar jag kunna bestämma mig för att byta vatten trots svacka, åtminstone 4-5 veckor - och det ska nog mycket till för en svacka längre än så ;) För mig som alltid kört hinkmetoden så tar det inte bara en kvart, men pappa har pratat om hur man kan fixa det med slang, som du gör.
För mig har det hittills funkat bra utan vattenbyten i bägge lowtech-karen. Visserligen är 200-liters mycket litet belastat, vilket man inte kan säga om räkkaret. Sen kanske det skulle varit ännu bättre med vattenbyten, men eftersom jag inte provat så vet jag inte.