Johanski skrev:
Ancistrus och vändmal borde funka. Pansarmalar är en stimfisk, och du bör skaffa minst 6 st.För det första: De vill vara i en grupp på minst 5-6 individer, sen är de ALLDELES för stora för ett 180L, så skippa dem helt.

Praktbotia faller bort då, var inne på artbeskrivningen nu och vet inte vad jag tänkte, alldeles för stor som sagt.

Är alla malarna jag tänkt mig totalt bottenfixerade eller rör de sig även på andra platser? Har fått för mig att pansarmalarna simmar runt en del, är det rätt?

Jemmba skrev:
Dom två första kommer ifrån lake malawi och ciklider där ifrån är i regel ganska ilskna och kan inte hållas med tetror,Dom blir nog mat då.Men malar kan du ha med malawis!

Det har jag och tycker det funkar bra men vissa säger att man inte ska ha det för att malawis är för agresiva. Se till att ha mycket gömställen bara.

Tycker du ska sattsa på malawi där har du en massa snygg fisk:D

Räkorna går bort.

Är det storleken på tetrorna som gör det eller finns det annan stimfisk i liknande storlek eller aningen större som man kan ha med malawiciklider?

Skulle pansarmalarna (eller någon av de andra malarna för den delen) passa som uppstartsfisk? Vore ju trevligt att ha någon typ av fisk från start som kan hålla nere algtillväxten.