JojjeN skrev:
DIna grodor mår säkert inte illa, men dom hade kunnat må bättre.

Och det med ancistrusen KAN vara så att den stoppat i växten, om man håller fiskar i för små akvarium för länge så stannar dom upp i växten, medans innehållet (Tarmar osv) växer vidare, och till följd av det dör dom för tidigt.

Grattis med eldstjärten, den har du haft tur med iallafall :)

Däremot är det inte lika mycket tur för den, du vet väl att dom vill ha 200 liters akvarium?

Åh nej! Det visste jag faktiskt inte om att de ville ha så mycket plats!! :(
Som sakt, jag fick en hel del av mina nuvarande fiskar av min kompis som jag också ärvde akvariumet ifrån. Jag har liksom inte tänkt på att kolla upp det, trodde att alla dessa passade i mitt 70liters...

Men hur kan man se att grodorna och eldstjärten inte trivs då? För de verkar trivas alladessa... Om man ser på färgen tex.. Bertil (eldstjärten) har jätte fin färg, helt mörksvart och med lysande röda fenor. Och grodorna ser man inte så mycket på dem... De är mest stilla men de växter juh och så. För några månader sedan så fick min ena groda små vita prickar i armhålorna, och det måste väll vara "vårtorna" som de ska få?

Men vad tycker du att jag ska göra då? Jag vill gärna inte ge bort/sälja honom...:(

Men om jag har några av malynglena (om det ni blir nåt) i ett 21liter eller 16liters akvarium, och några i mitt 70liters.?? För det känns inte som om mitt akvarium är så fullt, eftersom mina platys håller ihop i en klump hela tiden.:/

Men vad tycker ni som kan detta då? Inga oseriösa kommentarer!

Tack! Sandra