Katharina skrev:Om jag fick skalareyngel och någon åt upp dem så skulle jag skynda mig att plocka ut alla andra fiskar och mata med artemian som tipsades om tidigare.. Jag skulle tamme f*n köpa ett nytt kar om jag inte hade någonstans att göra av de andra fiskarna...
Shit, småskalarer, vad häftigt.. Sen om det visar sig att det är föräldrarna som käkar upp yngeln så skulle jag låta dem flytta efter den andra fisken efter att yngeln börjat simma.
Jag skulle alltså flytta alla andra glupska idioter och låta bebisarna få karet för sig själva.. :D + en massa artemia såklart..
Sen var det ju en attans knepig rubrik på den här tråden LadyM... De blir ju uppkäkade :eek: vaddå vill??? :D
Ska ju byta vatten idag så då tycker du att jag ska ta bort nyckelhålscikliderna? Jag tror att det är föräldrarna själva som är boven, men är ju inte säker. Jag har köpt ett till akvarium på 63l där jag kan ha dem så länge annars....oj vad svårt. Är ju precis som du så rädd om de små bebisarna och det är så frustrerande att de minskar i antal.