TinaM skrev:

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]1. plocka ut döda växtdelar[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Sug ut det du kan med hävert, men plocka inte runt i karet.[/SIZE][/FONT]

TinaM skrev:

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]2. plocka ur all crypto som har tofsalger och ersätta den med annan sorts crypto som jag har i lilla karet[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]NEJ!!! [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Crypto får alger och multnar bort, de ska göra så! Det är rötterna du ska vara rädd om, det kommer nya skott och det är då du får fina crypto!!!![/SIZE][/FONT]

TinaM skrev:

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]3. plocka ur all stricta thai som inte tar sig i detta kar och ersätta den med annat, t.ex. vallisneria eller javaormbunke[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ingen erfarenhet av stricta thai, men vallisneria är aldrig fel.[/SIZE][/FONT]

TinaM skrev:

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]4. ansa limnophilan som brer ut sig med rask fart över ytan[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Rensa ytan och släpp ner ljuset.[/SIZE][/FONT]

TinaM skrev:

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]5. lägga in en större rot i vänstra änden av karet.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]NEJ! [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Tillför inget nytt i karet innan du får balans och fiskarna trivs.[/SIZE][/FONT]

TinaM skrev:

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]6. blanda den grövsta rådasanden i högra hörnet med finare rådasand[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]NEJ! [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Rör inte botten![/SIZE][/FONT]

TinaM skrev:

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]7. plocka ur alla endlers och sälja dessa på auktion eller skänka bort dem som ciklidmat eller något. Mina rödmunnar och agazzisi verkar inte vara intresserade av att äta upp dem.[/SIZE][/FONT]

JA, håva i ytan när du matar, men försök inte fånga alla på en gång. Ta de du får tag på under första och andra draget vid varje matning.

Sen skulle jag vänta minst fyra månader innan jag släppte i nya tetror och det skulle inte vara kardinaltetror.

Ursäkta versaler och utroppstecken, men jag försöker i skrift uttrycka vad jag skulle ha sagt irl[:o]