Mick13 skrev:Tat lugnt, inget blir bättre av att stressa ett naturligt skeende, kan du ta en bild på prickarna i vattnet så man ser vad som kan orsaka grumligheten.
Andas djupt och räkna till 10.000 lär inte hjälpa men naturen har sin egen gång. =)
Mäniskak har i ca 100 års tid trott att de kan "tämja" naturen med vetensakp gud eller vad man nu velat tro på, men saken är den att ju mer man lär sig om naturen desto mer komplicerad blir bilden och man inser att naturen är inget man bara fixar och ställer till rätta =)
Det är svårt att ta bild på det, eftersom det inte blir dessa små vita prickarsom jag ser med ögat, utan med kort så ser det bara vitt grumligt ut.
Jag vet att man ska ha tålamod, men förstår inte varför detta tar lång tid.
Alfons skrev:Skjölde du gruset innan du la de i akvariumet??
Kan det vara skräp från bottenmaterialen som flyter omkring?
Är de på olika nivåer eller bara vid ytan?
Tycker dock det borde lagt sig..
Nej, men när jag fyllde på vatten så var de klart. Och när man rör botten så blir det inge dimma av det. trodde själv det var gruset. Men har funderingar fall det är det som ligger under gruset som inte är bra. Och att det är de som gör det grumligt?
Det är i hela karet. Inte direkt nere vid botten. Men från 1dm från botten och uppåt är det detta :(
Kensa skrev:Man kan ju börja undra om det är nått snurr med pumpen.....
jaa, men det cirkulerar på bra. Fick tips om att göpa ett finare filter.
Eller helt enkelt köpa ny pump.