Nu finns några Nyckelhålsciklider och ett palettciklidyngel i karet, och i samband med att dessa flyttat in har räkorna jag hade där försvunnit och snäckantalet reducerats kraftigt på ett par dagar [:o]

Har dykt upp lite alger, bl a cyano som jag ikväll provat behandla med Easycarbo, om det inte tar kål på dom kommer jag köra med General tonic istället. Har lite andra alger också som jag inte vat vad de heter, jag hoppas att de tänker försvinna någon gång^^

Växterna mår lite olika, en del verkar ha gått ner sig en del (om de växterna tänker ge upp helt eller komma igen senare vet jag ej) och en del växer på bra.

Kollade lite vattenvärden för några dagar sen och hade ungefär samma som senast, testar med JBL dropptester och de ska vara pålitliga så jag litar på de :)

Har för övrigt köpt det nya karet, 375L - men när man väl sitter framför det och tänker på allt man kan hitta på däri så får man ju beslutångest!
Får se om det blir lowtech eller något helt annat...

Har förresten tagit lite nya bilder, trodde jag. Det visade sig att minneskortet inte var i kameran när jag fotade [:o]:rolleyes: Men det kommer...