gory skrev:
Tack för snabbt svar.

Mer åt det vita hållet. Men vitt är fel ord. Är mest grumligt. 60L än så länge. Har bara 4 mollys och 10 neonteror. Har haft akvarie förr så det kan det knappast bero på. Angående pump så har jag med funderat. Fick pumpen med akvariepaketet. Men har ingen förpackning kvar, då jag fick detta för många år sedan. Men pumpen ska allt funka. Köpte nytt filter till den dock, då jag slängt det gamla. den både suger in och blåser ut bra:)

Men efter en lång diksusion med min far kom vi fram till att jag ska ta upp de stora stenarna, tvätta och koka dem igen. Då det är stenkol. Kanske är det som färgar vattnet?
jag tycker inte du ska röra någonting utan ha lite is i magen! Ibland när man bytt vatten kan det bli lite grumligt några dgr och det är väl att man rubbat balansen men ibland upplever jag att det är lite olika kvalite på kranvattnet också! sen kanske du matat lite mer än vad karet klarar just nu! det bästa om man stör sig väldigt på grumset är att stoppa i en xtra pump med packad filtervadd!