JojjeN skrev:Eller inte.
Att säga att man ska ha en fisk under dåliga förhållanden för att ni ska få fina fenor att titta på är det dummaste jag någonsin hört!
Det går inte att se hur en fisk mår, men i ett 35 liters mår en kampfisk inte bra! Den vill väl också ha plats att röra sig på, behöver jag köra med "hur skulle du må i en garderob hur fina färger du än får" exemplet?
Att ha dom i påsar på väggen har jag aldrig sett, men stackars fiskar säger jag bara! Förjävligt när butiker visar folk att dom kan ha det i mini akvarium och påsar!
Varför ska just kampfisk råka ut för sån hemsk misshandel, som kan bli så fin i ett större akvarium?
Om du itne bara bryr dig om hur fint det blir, och tänker på hur han egentligen mår (Antar du har en ensam kampfisk hane) så borde du lämna honom till en butik som inte hänger upp honom på väggen, så han får en chans att få ett bra hem.
Men ditt 35 liters akvarium tycker jag du kan ha yngel/räkor/snäckor
I din signatur står det att kampfisken är lite feg. Vad i helvete hade du själv blivit om du blivit inlåst i ett mini utrymme, där luften (I hans fall vattnet) I stort sett omöjligt kan ha bra kvalité? Stressad, rädd, och därmed feg hade alla blivit!
Det är ganska stor skillnad att stänga in en människa i en garderob än att ha en kampfisk i ett akvarium! Och du kan visst se om en fisk inte mår bra, då simmar den inte runt och den äter knappt, vår kampfisk leker och har jättekul i akvariet.
Den växer och blir starkare i färg.
"det är det dummaste jag hört"
Det dummaste jag hört är när 13 åringar kommer och säger "så här är det punkt slut"
Hur vet du hur mina fiskar mår? Är du här när jag inte är? Och vad du tycker om vad JAG ska ha i mina akvarium tycker jag inte du ska ha nått med att göra!
Basera vad du säger på dina egna erfarenheter och inte nått du googlat fram eller läst på Wiki.
Signaturen är där för att va lite humoristisk.
http://img168.imageshack.us/my.php?image=p8230047dr8.jpg
Denna kampfisken mår helt underbart och är stark och fin i färgen, samt lever j*vel och leker.