Malcus skrev:
Channa bleheri är en lugn fisk, helt klart. Men som du säger tar den det som går in i munnen. Iofs får den nog inte i sig så stora fiskar.

Discus och skalarer i god storlek bör gå... Channan kommer inte försöka äta dem iaf! Möjligt om man har otur och får fatt i en aggresiv (sånt kan variera från fisk till fisk). Men risken för det är nog väldigt liten.

En annan sak som kan hända är ju att kanske skalaren/discusen parar ut, och börjar visa aggresivitet. O på så sätt stressar channan. Vilket i sin tur kan leda till att den bli väldigt skygg/matstrejkar osv.

Men jag skulle iaf säga att det funkar.. Man kan blada fiskar rätt vilt, hehe.

Som exempel har jag sett någon som hade discus, karednaltetror och sedan arowana i samma kar. Tetrorona försvann efter ett tag, såklart. Men de klarade sig förvånadsvärt länge ändå!

Så man kan alltså ha Channa Bleheri med Discusarna. Scalarerna har flyttat, de bor i ett 8'kantigt kar på 365 liter sedan igår;) Så Discusen går just nu ensam med några malar och ett stim >Riotetrer, men det ser lite tomt ut:) Skall släppa ner mer, men jag vet inte riktigt vad. Jag har 4 halvstora Discusar, och är nog sugen på ett par till iaf. Sedan skall jag fylla på mera med scalarena, men jag vet inte riktigt vad jag skall släppa ner. Nåt förslag kanske;)