Peppetonov skrev:Hej hej....
Har lite frågor till er kunniga.
Håller på att starta upp ett 400 Liters akvarium som är tänkt att hushålla ett gäng med Tanganyikaciklider.
Har aldrig hållt på med dessa ciklider så jag har därför lite frågor.
1. Vilka ciklider passar ihop?
Har tänkt att ha ett färglatt kar gärna med frontosor.
2. Vilken ciklid är det på omslaget till BTN-giude till Tanganyikaciklider?
3. Tror ni att det passar med den grå BTN-slimline i ett Tanganyikakar?
Uppskattar svar!:confused:
[COLOR=blue]Grejen med Frontossor är att de blir så stooora... och de ska vara i grupp. Du har mängder olika Tropheus att välja mellan som är ganska färgglada. Men är det bara färger du är ute efter så är det främst Malawi som har bra fiskar. Några fiskar som jag föredrar är Neolamprologus Pulcher/Bichardi (Pulchers prinsessa/Prinsessan av Burundi). De kan dock vara krävande och ganska ilskna mot andra fiskar. Du har också Julidochromis-varianterna (de är hyfsat färggranna) som också är relativt revirhävdande, framför allt mot individer innom arten.[/COLOR]
[COLOR=blue][/COLOR]
[COLOR=blue]Gå igenom Artregistret och se vilka du tycker ser bra ut, leta sedan upp dem (de ser oftast lite annorlunda ut irl) och berätta sedan vad du valt:p)[/COLOR]
[COLOR=blue][/COLOR]
[COLOR=blue]Som sagt så finns det flertalet trådar i projektforumet bl.a. MaxB's "960 Tanganyika", min "Operation T222 + bakgrund" och hlafk's som du har länkad ovan...[/COLOR]
[COLOR=blue][/COLOR]
[COLOR=blue]Lycka till!:D[/COLOR]