tälje skrev:
Läs mitt tidigare svar:

Sitter man och skriver "Hajar du??? Det är inget humbug jumbug utan vanligt sunt förnuft. Du lyssnar inte utan tjatar bara om, så nu lägger jag ner, om du nu inte vill fatta." tycker jag att man inte har en bra nivå, kan har uttryckt mig lite oklart i svaren men för det behöver man inte sänka sig till en låg nivå som bara leder till pajkastning.

Pratade idag med en hundförare inom polisen med över 30 års erfarenhet, inte ens han kan med hjälp av bara läsa en nyhetsartikel berätta om hunden var instabil eller att hundägaren var olämplig som ägare, det skulle krävas en undersökning av hunden för att se om den kunde vara instabil. och han sa det är bara spekulationer och gissa sig fram när man inte har all fakta om det som har hänt. Om nu inte en polis med 30 års erfarenhet kan säga hur det ligger till så får du gärna komma med fakta som styrker det du säger.

Du som ville ha källor, ska du ange polisen där som källa så kan jag lika gärna ange min farfar som avlat schäfer i 50 år eller så (bra många polishundar) som källa för allt det jag skrivit att jag tror på inom hund/ägare och har förtroende nog av polisen att han fick ta hand om en feltränad hund när de mer eller mindre alltid avlivar dessa, speciellt som det var att hunden i fråga hade problem att släppa när den bitit sig fast i personer den skulle stoppa.

Gubben har koll på hundar och det enda han tycker om hundar som schäfer/rottweiler/APTB osv är att det behövs en vettig människa som lägger ner tid på dem, det gäller iofs alla hundar men som sagt förut så kan ju vissa hundar göra mer skada med fel människa som håller i kopplet...