Joacim skrev:
Hehe, jo.. Jag såg det där extra g't men just då så spelade inte det någon roll eftersom jag då, liksom nu, slogs mot drivet att få mig en "fix" nikotin. Det är faktiskt litet roande att lyssna på den inre konflikten nu när den kan ge sig in i riktigt ologiska resonemang. T.ex. "Varför skall jag sluta röka för??!!?!" följer en rak motsatt logik än "Varför skall jag röka?" och trots att argumenten kan tyckas logiska så är de helt rubbade :)

Himla bra argument för att röka:

* Men... jag är ju rökare ju! Jag har varit det större delen av mitt liv så varför sluta?

* Vem är jag nu om jag inte har min identitet som rökare?

* Åh, blåa skyar... Knappt någon vind och vågorna kluckar... På den där stenen, nere vid havet, skulle jag vilja ta en cigg... DET hade varit livskvalitet...

[QUOTE][SIZE=4]* Tankepausen man får när man tar en cigg blir numera ett asocialt beteende eftersom man inte längre har en "anledning" att knata iväg i ensamhet.[/SIZE]

Det där var några korta men ack så felaktiga resonemang. De längre, vilka har mer tyngd i argumenten, får vänta litet eftersom jag försöker slå dem ifrån mig ett tag till.

/J *recovering nicotinaddict*

BTW... Nehe du! Inget ös var det här inte! Inte ens den minsta lättöl... Tragiskt men sant. :)[/quote]
Det där är fanimej en helt suverän beskrivning på skiten Jocke!!
Ungefär vad jag brottas med.. Har rökt i 15 år och skulle nog för tillfället inte kunna sluta, låter så jävla dumt, men är inte motiverad till att sluta... [B)][:o]