Tack Annika!:)
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Yngel! Jag har fått yngel i pyttekaret! :D[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ena endlershonan hade fått yngel i natt. Jag har nu flyttat henne till stora karet, så kvar i pytte går den andra dräktiga endlershonan och ynglen. [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag såg att den ena honan hade blivit smal och dräktighetsfläcken var borta. Så jag började spana i karet och så fick jag se de små. Nu inser jag att den där engelska sjöstenen inte var så dum när allt kommer omkring, för de utgör utmärkta gömställen för ynglen.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag har ju tänkt att endlersyngel skall utgöra färsk föda i stora karet och det var därför jag köpte endlers - men ynglen är ju så söta![:o] Och de är mina första yngel![:o][:o][/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Så jag har inte riktigt hjärta att stoppa ner dem i stora karet. I stället matar jag dem med nauplier.:D[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Annika - Om du vill ha endlersyngel är det bara att komma och hämta!:) Fast du kanske redan har egna endlersyngel själv?;)[/SIZE][/FONT]