MaxB skrev:
Ja... jo... Lamprologus Brevis är det - inget annat. Brevis är en ganska tuff och stadig snäcklekare och kan säkerligen passa i ett mindre kar...

Men du Martin... ju mer jag tänker på detta med ditt faktiskt ganska lilla 46-liters kar... Om det är så att du inte hittar något bra att stoppa i där, så gör så här: PM:a mig så skall jag fixa till att du får åtminstone ett garanterat lekpar Ocellatus - jag har ett par på lut här i stan just nu - ett par kan du gott ha i ditt kar - bara du fixar till att det finns snäckor och sand - annars så fixar jag till lite snäckor också... bara du har ett kar och sand - så grejar vi det hela, PM:a mig - så åker vi ner till shopen här i Göteborg, Torslanda och fiskar upp ett par Ocellatus - räkna med någon 150-hundring för dessa två så är vi hemma!

Jag är tacksam för ditt erbjudande men jag bor nere i Skåne så jag tror inte att fiskarna skulle må bra av en sån lång resa, Och desutom så kan min zooaffär få hem Ocellatus, de hade bara de inte hemma när jag frågade. Och jag förstår inte ditt budskap riktigt, är det så att det kan bli problem med att jag sätter ner några stycken Ocellatus i mitt lilla kar som inte har hunnit parrat ihop sig?:confused: