Ja, det är bra att Freddan också träder in i "debatten"!:)
Jag har ju varit hemma hos dig och faktiskt sett hur bra det funkar i dina kar!
Att varken dina eller mina troffar åker på däng - kan vi vara alldeles ense om.
Det är inte det att troffarna skall få stryk som gör att jag blir lite tveksam utan att det ofta (iallafall när man snackar med erfarna troffehållare, och läser artiklar o.dyl. på nätet) verkar bli så att när man sätter in en liten grupp troffar i en ny miljö, så kan de lätt bli oroliga och stressade. Ofta utvecklar de också den berömda "troffesjukan" om mathållningen inte riktigt funkar.

Faktum var att även mina (dina) troffar segnade ihop i början i mitt kar - de blev stillastående och hängde i hörnena. Som tur var fick jag goda råd av Lasse (som de flesta här på forumet säkert känner till) och kunde sätta in en medicinering tidigt och röjde genast iordning rejäla utrymmen så att de skulle känna sig trygga och "fria". Det löste sig på ett par veckor och har sedan dess inte varit några som helst problem.
Som jag har skrivit innan ser jag nu att mina troffar har så mycket mer att erbjuda, om man snackar beteendetermer. Det är därför jag vill satsa på enbart troffar nu - just för att de är så våldsamt intressanta när de verkligen får blomma ut, simma fritt och ostört - och liksom vara ifred.

Att du har full koll på dina troffar är det inget snack om, Freddan - de är jättefina!!!:)

Edit; jag såg nu att du fått in ett inlägg till, medans jag skrev, så jag hann inte läsa det.