Ja, jag förstår ju att nästan hela zoopet går i darrande väntan på en uppdatering av den här tråden... not!;)
Men jag är på ett ovanligt uppsluppet humör nu, så att... ja, vafan - här kommer en liten filmsnutt på Lejon-baljan.
Jag tror att det är en hane och faktiskt hela tre honor. Hanen gräver nåt för jävligt hela tiden och de andra svansar omkring hans hålor och kråmar sig. Det har inte hänt något ännu, lekmässigt - men den hona som är störst ligger bra till, ser det ut som. De käkar något våldsamt också - glupska som bara den. De får räk-mix och en höjdare som de verkliger glufsar i sig är kokt torsk. Jag köpte en fin filé, kokade den och frös in. När det är matdags så tar jag bara fram fiskblocket och karvar av några lagom flisor och slänger i - det äts upp på millisekunder.
De vill ha dämpat ljus så nu börjar det bli skönt för dom när växterna börjar täcka merparten av ytan och det blir skummare. De är lite kamerarädda, så därför håller de sig lite gömda och "hoppar" undan på filmen.