Jag har inte skrivit här på ett tag, jag har gottat mig i solen och varit ute och lirat med bandet/banden en hel del - dels har jag tagit det lite easy med datoranvändandet - ganska skönt faktiskt!
Däremot har jag frekventerat Mattes excellenta T-222-tråd där vi har diskuterat hans prinsessor och eventuella införskaffande av troffar - Vi får se vad han hittar på!:)
I 960-burken händer inte så speciellt mycket, det går sin gilla gång - men, jag leker med tanken på att riva ur hela skiten och enbart satsa på troffar. De Moliro som går där nu är rejält stora, leker konstant (har dock inte sett några yngel ännu) och jag känner, efter nästan ett års hårt studerande av de här fina cikliderna, att jag börjar få in en go´ känsla för hur de fungerar och att jag kan "läsa av" hur de vill ha det. Jag skall fundera lite ytterligare på en eventuell make-over...
Nu ikväll var det två troffe-"par" som lekte och medans jag satt och kollade på dom tänkte jag att det vore fränt att filma lekarna - men, (som nästan alltid) när kameran var framplockad och jag närmade mig karet så trodde de att det var matdags och förtrollningen var bruten... tyvärr, men nästa gång skall jag ha kameran redo.
Jag tog en liten snutt i alla fall, när jag ändå satt där. Man kan se ett Moliropar som trycker lite bakom den stora flata stenen i vänsterhörnet och de andra två "höll på" precis i mitten på "sand-arenan", dom är där och sveper lite ett par gånger - men, som sagt, ingen film på direkt lek - men det kommer!
Filmsnutt;
" target="_blank">