De handlar inte bara om att de fattiga vill uppnå vår levnadsstandard, det handlar om att befolkningen har ett intresse av att ta död på djuren. Antingen för att tjäna pengar på liken, bebisarna som blir ensamma eller för att befolkningen konkurrerar om marken med de vilda djuren.
Alla ser om eget hus, det måste till en stor morot för att få befolkningen att stå ut med att "trängas" med djuren. Det spelar ingen roll om det gäller apor, elefanter eller vargar... Samma problematik... För lite ostörd vildmark åt djuren...

Som Azur nämde tidigare att religion osv ligger ivägen för att hindra att det föds så mycket barn. I Sverige har vi utvecklats otroligt fort de senaste 100 åren. Här var det också status att få många söner, att ha huckle för håret när man var gift och att inte få välja sin make fritt eller skilja sig, gud styrde.. Som jag ser det ligger många länder efter oss men det lär inte ta 100 år för dem att nå ikapp oss. Och med vår hjälp och påtryckning så kan t ex deras teknik bli mer miljövänlig redan från början... Framtiden behöver inte vara så mörk, i västvärlden är det många som väljer bort att skaffa barn idag, eller väljer att göra det sent i livet, en del lyckas sedan inte få barn. Båda mina döttrar och deras pojkvänner säger att de inte vill ha barn efter att ha passat sin 4 åriga lillebror och för mig är det okej om de väljer bort att göra det, jag utövar ingen påtryckning om barnbarn.. :eek: :D