adokimos skrev:
Det beror väl på vad syftet med vattenbytet är? Visst kan man generalisera rätt mycket här i livet. Tycker för övrigt att det var en rätt dålig liknelse.



Så länge inte skaparen av inlägget anger vilket område / telestation som respektive bor i / kör mot så blir mycket information rätt trivial. För att inte nämna hur subjektivt ett kundservicebemötande är. Vi har ju alla olika förväntingar och krav på hur vår tjänst samt service ska fungera.



// M

Nja, jag tycker nog att det var en hyfsat bra liknelse.

Men självklart är väl alla frågor subjektiva (oavsett om det rör sig om bredbandsleverantör, vilken akvarieaffär som är bra, hur mycket vatten man skall byta, vilken bil är bäst) och det får man väl ta med i beräkningen när man bedömmer svaren.

Själv har jag i alla fall Telia (bor i Jonsered) och är väl hyfsat nöjd - deras kundservice var det nog flera år sedan jag utnyttjade (vilket väl i och för sig väl är ett hälsotecken) så den kan jag inte bedömma.