TinaM skrev:
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Så här är det:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]1. Vid mätning med måttband från golvet till karets övre kant är den högra sidan ca 0,3 cm högre än den vänstra.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag borde alltså höja den vänstra sidan[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]2. Vid mätning med vattenpass ligger bubblan åt höger (men håller sig inom strecken).[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag borde alltså höja den vänstra sidan för att få jämvikt.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]3. Vid vattenbyte ligger vattnet ca 1,5 cm lägre på den högra sidan räknat från ramen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag borde alltså höja den högra sidan.[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Så jag gör ingenting åt detta i dagsläget för jag fattar inte var det stora felet är. Kortsidorna ligger helt plant enligt vattenpasset.:confused:[/FONT][/SIZE]
Om högra sidans vattennivå är lägre så ska du fortfarande, som du själv räknat ut, höja vänstra sidan. Ta ett glas och tippa det åt vänster med lite vatten i så får du se. Det är alltid lättare att få "ta på saker" än att bara tänka sig till det, tycker iaf jag ... ;)