Johanski skrev:
Bleh, var tvungen att flytta över en (Förmodligen) utmobbad / stressad tigerbarb till räkkaret, ville verkligen inte att den skulle dö då jag redan blivit så fäst vid mina barber.

Och vad händer? Direkt blev den pigg och glad, såg en räka och åt upp den i ett nafs :( :( :( De är verkligen riktigt stygga fiskar. Dock så ska den få gå där i två dagar tills jag slänger i fler tigerbarber i stora tanken, så kanske den klarar sig sen.

Har ett till 30L påväg som jag ska inreda med svart sand svart bakgrund och riktigt gröna fina växter med en rot i mitten, så det får bli mitt räk-kar, medans det andra får väl gå som det är nu, några få räkor (Förhoppningsvis så klarar sig några och förökar sig, om jag har tur) och massa sniglar.

Bajsfisk! :(

Jaaa... Johanski... Tigerbarber och räkor - det är nog ingen bra kombination... Jag kommer ihåg när jag (för många herrans år sedan) hade tigerbarber i ett kar där det gick några Palettciklider - och det var heller ingen bra kombination, trots att Paletterna var ytterst noggranna med att vakta sina små...

Kan du inte ha den ensama tigerbarben i det andra karet istället för i karet där räkorna är? Den klarar säkert en tid av ensamhet... jag menar, istället för att den skall käka upp dina räkor...?
Kanske har jag missuppfattat? Men, nog är det bättre att tigerbarben går enskilt ett tag, än att den får räkfrossa fritt?