Kramfors skrev:
Jag tycker Rottweiler kan klassas som "kamphund"

Rätt skrivet kommunalrådet.

http://www.expressen.se/debatt/1.1238131/kamphundar-ar-vapen-vapen-ska-forbjudas

Du tycker det ja! Ska jag säga rätt ut vad jag tycker och känner så kommer det bara bli en massa biiiiiiiiiips om det sagts i tv för att beskriva det. Men ärligt talat jag blir så förbannad när jag läser allt det här! Alla era tidningslänkar, har ni tittat på dom bilderna??? Är det Rottisar???? Ne! Det är pitbulls, eller amstaffs eller nått! Men va f*n dessa bilder är ju tagna när dom ser som mest aggressiva ut, det kanske är världens goaste hund! Och det här med röstningen på aftonbladet eller vad det nu var, det kan väl lika gärna va tanter som tkr att en schäfer ska förbjudas, eller en schnauzer (stavning).

Jag tkr helt enkelt det är fel att hoppa på en hundras i allmänhet, för att EN hund i den rasen har vart aggressiv! Det är ungefär som om en från Kosovo eller nått skulle knivhugga nån, aa då skyller vi på dessa utlänningar, men hallå, det är en person som har gjort nått inte hela det mörkhyade släktet, plus att om en svensk hade gjort det så hade alla bara jaha, han var ju dum!! Det är exakt samma sak! Ursäkta mig er med utländsk bakgrund, jag har inget emot er alls:), men det är så jag känner att denna världen reagerar och det är så fel så det är inte sant!!

Tkr ni detta är rätt, om vi säger att den personen från Kosovo är en Rottweiler och svensken är en schäfer så råkar hela Rottis rasen i dåliga dager, men inte schäfern?

Kan inte ni som är så förbannat emot Rottweiler bara fatta att det aldrig kommer att funka mer än i eran dumma lilla drömvärlden:)