Radioaktiva Räkor skrev:Gäddciklider är grymt härliga fiskar, ta en bild i butiken så kan vi gissa lite iaf :)
Gällande #2 så är vad jag fått lära mig regeln med gäddciklider att det ska gå med robusta fiskar. Har sett crenisar ur saxatilis-gruppen gå med både Oscars, Festae och Citrinellusar utan problem, då i en 1000liters.
Beroende på vilken typ av gädda det är så skulle dina kar räcka fint. Såvida det inte skulle vara ett enormt monster på en meter... Men jag antar att man som akvariebutik inte tar in en fisk som blir större än låt säga 40cm.
Man vill gärna ha tag på ett par, många av hanarna inom Crenicichla-släktet är elaka jävlar som biter ihjäl mindre hanar för att bli herre på täppan.
//C
Nu är man tillbaka efter lite semester & lite sånt, har kollat upp vad det var för art & killen i affären trodde det var en lepidota. Men när jag kollade länken ovan så fick jag det till en lucius.
Får helt enkelt leka paparazzi :)
Det lutar åt att den får gå i det stora akvariumet hursomhelst, funderingar på att odla blå ciklid i mitt 375.