oskarwallin skrev:ja så tycker jag också men jag har inte råd att inte handla där och jag tror att många andra i min ålder som har en låg inkomst eller ingen inkomst överhuvud taget tänker på samma sätt..Problemet är ju att eftersom att vi gör det så stödjer vi Något som faktiskt inte är bra för hobbyn, då de mer seriösa service inriktade Små affärern inet har råd att konkurarra mot det stora kedjorna som tar in Extrema mängder saker för en bråkdel av vad det mindre affärerna kan. Såklart finns det större kedjor som också har en bra service och inte "lurar" kunderna, sorry ifall jag fick det att låta annorlunda. jag försöker att handla så lite som möjligt på bromma MEN när det är 1000 kronors skillnad på något som går på runt 2000-2500 kronor så väljer jag ju såklart det billigaste.
Visst kan man välja det billigaste alternativet, men även det billigaste i butik måste gå att hitta billigare på internet. Eller så får man vara fräck nog att försöka pruta. Där jag blivit "stammis" brukar jag få rabatt och ibland även gratissaker. Och då har jag inte lagt ner så många tusenlappar i dom butikerna. Och otrevliga stälen får max 2 besök, dom kan ha haft en dåälig dag.