Solid skrev:
Eftersom ingen annan är så aktiv i denna tråden just nu så kan jag ju lägga upp några nyare bilder på Vinna :)

Jag är med veten om att den första är suddig, men den finns där som kontrast till de andra bilderna där hon ser onaturligt lugn ut :D

Ja, gud så fin..

Jag måste berätta om igår när jag var hundvakt åt lilla eurasiertiken Deela som nu är 5 månader...

Det finns en familj med en massa Settrar i en hus med stor tomt en bit från mig. Tidigare när jag har passat Deela så har en tik som hatar cyklar varit dräktig och fått en tokanfall på min sons cykel och tokskällt tillsammans med sin flock på typ 5-10 hundar. Lilla Deela blev såklart livrädd... Jag försökte bearbeta traumat och det blev lite bättre, men så igår...

Jag passerar och det kommer en Setter gående i koppel bakom mig och vi passerar tomten med ca 7 Settrar + en valp. Flocken går till anfall (innanför staketet) och tokskäller. Deela blir livrädd såklart och speciellt eftersom hon har en efter sig på vägen. Den gör inget men lilla Deela är superstressad.
Tjejen med Settern i koppel fortsätter att gå!!!!!!!!!!!!!!!
[:(!] Fast hon ser att valpen är skitskraj. Som tur är har jag blivit äldre och elakare numera så jag stannar och glor stint på bruden tills hon hajar att hon är stendum och äntligen stannar. Under tiden har kvinnan som bor i huset kommit ut och lugnat flocken, jag väntar tills hon har dem någotsånär under kontroll och så går jag vidare...

Vilka puckon det finns!!! sen kallar man sig hundmänniska!!! [:(!] Och hon med hunduppfödningen då, hur fasen kan man släppa ut så många hundar när de är dräktiga eller har valpar och alltså är extra aggressiva??!! Grrr [:(!] [:(!]

Skönt iaf att jag markerade på en gång. Annars har man muttrande gått därifrån och ångrat sedan att man inte sa ifrån... ;)