Hej Alla!
Jag ser att de flesta av er har en känsla av att akvariet kanske är något för litet - och... jag kan möjligtvis hålla med en smula - men, jag hade nog tänkt mig endast ett par i detta kar och om jag känner mina akvarienerver rätt så skall det nog passa ganska bra med just 100-liter - större är alltid bättre men... ändå. Skulle det av någon anledning inte funka så är det ju bara att ställa iordning ett något större kar. Därmed inte sagt att jag inte tar era farhågor på allvar.
Jag har i nuläget 4 kar igång; 960, 600, 125 (räk) och så detta 100 liters Lejonhuvudciklidkar. Karen sköter sig själva, i stort sett, så jag skulle nog kunna ha det dubbla antalet - och det är just på det sättet det fungerar; genom att låta karen, så att säga, gå för sig själva, eller helt enkelt låta dom sköta sig själva, med ett minimum av min inblandning (förutom den nödvändiga vattenvården och matningen) så är det faktiskt ganska lätt att hålla ordning och samtidigt fundera på ytterligare akvarieprojekt.

Matzen! Jag håller med Ansjo - hade jag ett tomt 170-liters ståendes hade det inte tagit många minuter innan jag hade haft nåt fuffens igång igång i det!:)
Lejonhuvudsciklider i ditt kanske...?:)