Jag har ett likadant akvarium, fast med skillnaden att det sitter något slags lågenergirör i min ramp. Det växer som sa*an i karet och har gjort så sedan jag startade upp det.
Där är Körsbärsräkor, pansarmalar och numera Pärlrasboror som trivs som fisken i vattnet;). Jag har mossor, Valisneria nana och mycket rötter som inredning och byter 50% vatten ungefär var tredje vecka och använder inga vattenberedningsmedel eller gödning till växterna. Där är ett bottenfilter i karet som drivs av en cirkulationspump som pumpar runt 300 liter i timman.
Kanske du skulle fundera på att byta ut slöjstjärtarna då de dels vill ha lite större svängrum, de skitnar ner som grisar och dels kan de vara riktiga marodörer mot växter, de som inte fiskarna käkar upp drar de upp med rötterna.
Om det numera är mer eller mindre fisktomt kanske en idé kunde vara att byta ut fisk/räkvalet till något som mer passar ett kar i den storleken och då heller inte överbefolka karet.
Gör heller inte rent karet och pumpen för mycket då du tar bort alla nyttobakterier som hjälper till att bryta ner avfall i karet, och filtret bör bara rengöras när flödet blir för dåligt.