Jag åkte hem till en kompis en gång och skulle på typ en liten "fest". Väl där så går jag in genom dörren och höll på att skita ner mig (ärligt nästintill!:p) för emot mig kommer en kluns på runt 80 kilo, en Cane Corso! Jag vände sidan till och förberedde mig på att åka i backen, men det kom inte utan hon stannade snäll, satte sig ner och slickade mig på handen. Jag trodde jag skulle ramla ihop![:o] Senare den kvällen kommer det en hund till, en på knappt tio kilo, och den var så söt tkte jag, jo eller hur. Jag satt i soffan och tjötade med folk och helt plötsligt hoppar den upp i soffan så tänkte jag klappa då, nej då. Det gick inte. Så fick Prada, som Cane Corson heter, syn på den lilla hunden och vill ju nosa och hälsa, den lilla hunden hoppade på henne!! Så vi fick ju stänga in den lilla hunden för annars hade ju inte Prada överlevt den kvällen.
Syftet med den här lilla berättelsen är att förklara att du inte ska titta på storleken, utan alla hundar har olika lynne, olika uppfostrade och det är så det alltid kommer att vara. Är folk rädda får dom helt enkelt fråga innan eller hålla sig undan helt enkelt. Det går inte förbjuda en ras för att några är aggressiva, det är så det är bara!