TinaM skrev:
Var finns din statistik Lutt? Lägg upp den igen är du snäll.:)

Var toppade golden statistiken 1989? I nån liten håla i USA? Vilka raser är det då som toppat statistiken i andra hålor, i olika länder, olika år? Jo, jag har en del statistik från olika länder under olika år och där finns inte retrievers i topp. Det är i princip samma raser/rasblandningar som ligger i topp i varje land. Det enda undantaget jag hittat är Australien där AC ligger högt. Detta gör den inte i andra länder.

Det är inte alls sant att kamphundar som visade aggressivitet mot människor avlivades. Var de duktiga i hundkamp avlades de på och många har till och med blivit linjebildande. Det du säger om att de avlivades är en myt Lutt. En myt som upprepats så många gånger att folk till slut tror på det.;)

Statistiken är tyvärr dränkt i denna tråd men för ca 100sidor sen:D
Om det var en delstat eller USA kommer jag inte ihåg men nåt av det var det iaf. Om du hade orkat läsa hela tråden(vilket är ett heltidsjobb) så har jag som du nämner även från olika länder....Allt från bett, attack, dödsfall och mentalitét.

Nähe och hur kan du krossa den "myten"? Vad jag har läst, hört och sett så kunde de inte lita på en hund som var misantrop, den gick inte att träna på samma sätt som andra gaming dogs.
Jag har läst att de fick avliva en hel del Tosa Inu, Akita och mastiffer pga. de var människohatare. Men jag är beredd på att ändra min åsikt om du vet att det är falskt och om du har en källa.

Sen en annan viktig sak är att folk hakar upp sig på hundens storlek, det är inte storleken på hunden som gör hur kraftet i bettet blir, ett V-format huvud har mycket mer kraft i bettet än en hund med brednos.