Kjell Fohrman skrev:Apropå okunniga hundägare.
Fr.o.m. den 1/9 i år så måste den som skaffar sig hund i Schweiz genomgå en utbildning med sin hund (dock slipper hunden den teoretiska delen av utbildningen;)).
Utbildningnen består av 5 timmars teori, samt 5 tvåtimmars träningspass.
Mkt bra, tycker jag.. Det ska bli spännande att se hur det går...
Kjell Fohrman skrev:
Så jag är rätt positiv till idén med utbildning, även om det i sig kan verka lite märkligt att man skaffa en hel drös med barn utan att det ställs något krav på utbildning, men för att skaffa en hund så krävs det utbildning:p
Det finns mamma och pappa kurs också när man får barn men den är ju inte obligatorisk. Men de som inte vill lära sig att ta hand om sin bebis borde inte ha barn, det samma gäller ju hund och barn kan ju också bli farliga som vuxna.
Det som är svårt med kurser är att de kan vara så knäppa.. Jag har ju stora döttrar och sen en sladdis på 4 år så jag gick den där kursen med min sambo. Det enda barnmorskan svarade på alla frågor var att "det är naturligt".. :eek:
De vill sprida en rosenskimrande och romantisk bild av att ha barn och sen när kroppen strejkar, mjölken är stockad, ungen har magknip och karln jobbar dygnet runt så får den unga mamman ett chockartat uppvaknande... Jag var glad att det inte var första gången för mig iaf...
Hoppas de är duktigare på att göra hundkurser.. :D