missförstå mig inte.. jag använde rottweiler som exempel och inte för specefik ras.. som tidigare nämnt så är det många som har just den o ngra andra raser som status symbol.. och detta är fel i den bemärkelsen om hundägaren sen är inkompetent.. jag har absolut inget emot just rottweiler då det finns fantastiska exempel på dessa med..
det var också därför jag nämnde att det finns olämpliga akvarister för monsterfiskar osv.. allt är bara exempel..
och att sen göra påståendet: (citerat) "pröva varje matte/husse individuellt" om familjen har 10 barn och några barn inte klarar prövningen att handha hund vad gör man då av de barnen." är bara ett idiotiskt resonemang enligt mig.. baksträvande och bara hitta fel.. följande svar var enligt mig väldigt korrekt: (citerat) "Då ska inte familjen skaffa hund för tillfället, imed att barnen inte kan hantera den."

det är där problemet ligger.. att det faktum att hela familjen INTE kan ta hand om en hund och skall då inte tvingas göra detta för att sen ev. få djurmisär..

jag hoppas att gjorde mig förstådd?!