MAdden skrev:
Vill bara påpeka att det var Daniel som slog crossbollen till Stoor som i sin tur slog ett inlägg till slatan och vips så var det 1-1 i matchen mot Spanien. Och jag vill även påpeka att Daniel var det spelare som sprang mest av alla spelare i hela gruppspelet då räknar jag även spelarna i grupperna A B och C, jag är inte 100% säker på den exakta siffran men jag tror att han sprang i genomsnitt 12000 meter per match.

- Då kan man fråga sig följande: Vill man ha en längdlöpare eller en fotbollsspelare i laget!

Kan komma med en jämförelse. När jag som tonåring lirade fotboll kom det in en ny kille i laget. Han var snabb. Eller rättare sagt, han var ruskigt snabb. Tränaren såg då en fin möjlighet att utnyttja denna spelares unika egenskap - snabbheten. Alla i laget fick ordern att "slå långa bollar på bengt". Sagt och gjort. Under de kommande matcherna matade mittfältet bollar till den kusligt snabba nya spelaren. Och visst gick det undan. Han bara rusade ifrån motståndarnas backar. Men. Han kunde inte skjuta! Ofta slutade det med att han kolliderade med målvakten, eller, snubblade i skottögonblicket. Enda sättet för honom att göra mål var att springa in med bollen i mål! Och det är inte det lättaste.

Inte bra! Men tränaren gav inte upp. Ut med grabben på högerkanten och låt honom kuta ned till hörnflaggan och slå inlägg. Sagt och gjort. Problemet var bara:

1. Ingen annan han med in i straffområdet!
2. Nästan inget av hans "inlägg" kom fram. De allra flesta singlade iväg bakom målet!

Men snabb var han!

Sensmoralen kan vara - en god egenskap tillför inte laget mer kvalitet!