SandraPandra skrev:som om de hjälper? jaa dom får mer rum att simma på, men inte pump, doppvärmare, eller nått som ni vill ha.. men jaa, jag ska göra de.. de e redan planerat. ska iväg till ikea imorgon. tänk att allt folk älskar att trycka ner på varanndra, har aldrig förstått mig på de... och dessutom när jag redan vet om de så och håller på att fixa de, hjälp istället för att håll på.. jag börjar bli lite smått irriterad...
Hejsan!
Nu har jag inte vart med i disskusionen, men jag har läst här på zoopet att yngel kan, om de är många på liten yta, naffsa i varandra just för att de tycker att de har för liten plats. Men visst kan de också vara något fel på vattnet.
Jag kan hålla med dig om att det är svårt att få yngel att överleva i stora akvariet ibland. Jag har massvis med växter o grottor men också en hel del tetror. De äter mer än gärna upp yngel, speciellt min ena svarta neontetra, han kan sluka 20 tals. Jag skulle rekomendera att bara kanske ha några yngel i yngelkassen eller vasen, eller vart du nu har dem i. Du kommer få det helt fullt om du ska föda upp 17 st till!
Sen skrev du att du inte kan ha pump o doppvärmare i en ny evetuell box. Hur kan du få plats med det i 4L?