[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Nu mätte jag vattenvärden och det har ju skett ändringar sedan sist. Och framförallt sedan jag tog bort den ena roten! :) Igår bytte jag ut bara 20 liter och dammsög lite fiskskit från botten. Idag har jag inte bytt. Både Ph och Kh har gått upp, nitriterna är väck.[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ph 7,5[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Kh <5d[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]No2 0[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]No3 10[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Det går åt rätt håll. Anubiasen har dock tappat de flesta av sina blad. :([/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Cryptocorynerna mår prima. Hygro Polysperman si så där. En del stjälkar har kommit igång, men andra har det inte hänt något med sedan planteringen. Limnophilan verkar trivas.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Satte i en liten rot, då platsen blev så tom efter att jag avlägsnat den större.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Den lilla har en liten grotta också. Nosade noga igenom den lilla roten som legat i blöt i ca en vecka och den luktade bra, innan jag stoppade ner den i karet.;) Placerade resten av anubiasen i ett av hålen i lilla roten. Ancistrusarna ser ut att må bra och gillar grottan i lilla roten![/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag misstänker att det var roten som var boven i dramat. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Nu kan jag väl avvakta och bara hålla koll på nitriten? Så länge det inte finns nitriter behöver jag väl inte köra dessa dagliga vattenbyten?:)[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hur länge måste nitriten vara 0 innan jag kan öka fiskbeståndet och vilken är lämplig nästa firre? Kan jag satsa på några corydoras, de bökar ju lite runt i sanden också. Eller är kardinaltetror ett bättre val? Var i Uppsala hittar jag dessa malayiska snäckor som johanski berättade om?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jisses vad jag frågar. Hoppas ni inte tröttnar på alla mina frågor.[:o][/SIZE][/FONT]