Har inga större förväntningar på att Sverige ska klara sig vidare från gruppspelet men de har ju lyckats förr mot starkare nationer än såhär. Tycker det ser jobbigt ut mest pga att så många spelare har gått skadade under stora delar av säsongen och inte känns helt fräscha ännu.

Verkar som om många underskattar Ryssland också, det är ett betydligt bättre lag än världsrankingen visar och Hiddink har gjort underverk för med nederlagstippade landslag (Sydkorea någon?).

Jag tror på Holland den här gången. Det blir förvisso svårt bara att ta sig vidare från gruppen med de två VM-finalisterna som motståndare men jag tror det är deras tur nu. Ska bli kul att se vad Huntelaar kan göra på den här nivån.

Och så tror jag att hemmanationen Schweiz kan skrälla en del. De har ett väldigt talangfullt lag som jag tror kommer bli riktigt bra på sikt. Kanske är lite tidigt för dem redan i år men om de lyckas vinna första matchen så tror jag de kan få tillräckligt med självförtroende för att möjligtvis ta sig ända till semifinal.

Ska bli kul att se turneringen. Har varit trött på fotboll ett tag och istället snöat in på baseball men det här ser jag verkligen fram emot.