Kjell Fohrman skrev:Enligt Fifas senaste rankning så är Spanien rankat som 4, Grakland som nummer 8, Ryssland som nummer 24 och Sverige som nummer 30.
Ljungberg VAR i världsklass för några år sedan - nu är han mest skadad.
Jodå han är riktigt bra, men trots det är han inte riktigt ordinarie (t.ex. i Champions Legaue kvalificeringen).
I toppen var väl att ta i - men visst han har spelat bra det snaste halvåret. Trots det har han bara varit utlånad under de senate åren för ingen vill köpa honom.
Som sagt ett bottenlag i engelska ligan som också åkte ut.
Jepp godkänd säsong, men vore han av hög internationell nivå så vore han ordinarie i Champions Legaeu kvalet.
Jodå han är ordinarie - men franska ligan är rätt ojämn.
Förra säsongen var han riktigt bra - men har det senaste året varit mest skadad och har gjort väldigt få mål.
Som inte ens tagit en plats som mittback i sitt lag senaste säsongen.
Jodå helt OK är denne mittfältare!!!! (som det står på Panathinaikos hemsida) - men knappast hög internationell nivå va.
Nej vi har en himla massa bra spelare, men trots allt bara en på hög internationell nivå (såg någon lista någonstans på Europas 100 bästa fotbollspelare och där var bare en med).
Sveriges styrka är ju laget och sammanhållningen. Det är ju t.ex. därför som Zlatan egentligen aldrig har fått ut max i landslaget.
Nu är ju Fifas rakningssystem ett av de konstigaste jag sett. Och jag tycker inte man kan utgå från den när man ska se till kvalité på lagen. Och fifa ändrar sitt rakningssystem hela tiden så den är inte hlet pålitlig. Men, ändå Svergie lilla fjuttiga Sverige med knappt ni miljoner innvånare är rankad nummer 30 i VÄRLDEN. Vi svenskar är rejält bortskämmda och verkar inte fatta hur stort det är. Hela FIFA innehåller 218 länder eller något liknande och Sverige ligge på plats 30. Det är tamefan inte dåligt. Och efter VM 94 så låg Sverige på andra plats i fifas rankning. Och Grekland är rankad nummer 8 bara för att de vann 2004.
Jag vill även säga att jag blir riktigt förolämpad när du säger att Sverige är en blåbärsnation. Jag vet inte varför du tror det men Sverige är inte en blåbärsnation. Ta t.ex. Sverige - England 2006 2-2, Sverige - Spanien 2008 2-0, Frankrike - Sverige 2005 1-1, Sverige - Italien 2004 1-1, Sverige - Bulgarien 2004 5-0, Sverige - Holland 2004 0-0 4-5 ef straffar, Svergie-Argentina 2002 1-1, Sverige-Paraguay 2006 1-0, Sverige-England 1992 1-2, Sverige-Brasilien 1994 1-1, Sverige-England 1995 3-3. Detta är ju mest oavgjord matcher men tänk på att det är mot riktiga toppnationer många av dessa har vunnit vm eller em eller både och. S¨Sverige är ingen blåbärsnation.