Dysnomia skrev:
Kan ge en konkret, "fysisk" händelse. Något som fortfarande finns här.

Han är/var till stor hjälp för mig att "bevisa" för min skeptiska sambo att det finns något mer än det logiska.

Ha ha... Underbar story!!! Det är lite kul med busiga spöken eller andar, vad det nu är... Om den lyssnar och följer med er i flytten så torde det vara en omsorgsfull släkting och inte ett oharmoniskt spöke.. ;)

Jag har faktiskt "träffat" en andevarelse när jag mediterat.. (Jag fattade inte ens att det var det jag gjorde, jag kunde inte sova :D) Det lilla jag kan "se" så ser hon ljushylt och lite androgyn ut.. Hon svara på mina frågor med "ja eller nej" men jag har jättesvårt att "höra" och sååå jättesvårt att koncentrera mig.. Det känns som om det kryper i hela kroppen... som ett teoretiskt matteprov ungefär.. myror i hela kroppen... jag tappar koncentrationen hela tiden och börjar tänka på världsliga ting... Jag tror att det är för att jag utsätts för jättemycket energi?!
När jag inte litar på mina sinnen utan tjatar om frågan så kan "hon" ge mig en "energichock" i magen som känns lite som om man blir rädd.. Ni vet den där kittlande känslan som snabbt stiger uppåt... "JA" lr "NEJ"...

Jag frågade faktiskt om "hon" hade varit människa för att jag hade hört att alla andar inte har varit på jorden och jag tyckte att hon svarade nej... Men som sagt.. Jag är jättedålig på det där.. Men jag har inga tvivel om det är verkligt för jag har fått veta 2 saker som jag inte vetat om och inte kunnat veta om... Det kunde sen verifieras också...

Men det var länge sedan nu.. Min 4 åring och jobbet tar all tid så nu har jag jättelätt för att somna.. Lägger bara ner huvudet på kudden så sover jag.. :D