Idag har det varit Kunglig Hovleverans! Och det är inte varje dag självaste Kungen levererar till hovet - speciellt inte Hovnarren Torslandapuckot.
Ansjo kom med en massa fina växter och mossor samt ett gäng Crystal Red och Pearl White (eller är det white pearl?).
När vi hade släppt i räkorna och planterat lite växter säger Ansjo att det verkar vara lite dåligt drag på pumpskallen till bottenfiltret... och det väsnas en aning...
Jahaaaaa? Vad kan det vara då, svarade jag.
Ja, det kanske har satt sig sågot substratkorn i vägen, säger Ansjo.
Sedan tittade vi upp genom bottenglaset och kollade bottenfiltret - och det visade sig att jag, min Generalidiot, inte tagit bort en plastbricka i bottenfiltret som släpper på vattnet upp till pumpskallen - därav det dåliga draget och oljudet.
Det var bara att ta ur allt i karet, växter, rot, räkor och hela alltet av AquaClay-substratet... och börja om från början.
Gör Om, Gör Rätt - brukar det ju heta...

Nåväl - nu är det hela klart och allt är fixat. Pumpskallen är helt tyst, nästan och räkorna tycks trivas fint. Jag har sett rom både hos en del vita och på en av de röda - nu tror jag inte att det blir något av detta, men vem vet...?

Jag försökte ta ett par bilder men de blev helt suddiga allihop, så jag får försöka lite senare. Jag återkommer dessutom med en helhetsbild när vattnet klarnat upp!

Tack för ALLT, Ansjo!
:)