Det jag mest ville visa med mina senaste inlägg är att det finns rötägg bland alla raser, till och med bland Cairnterriers, och det är ju just en sån som Kramfors har.
I en hundrädd människas ögon så tror inte jag att dom ser en liten terrier som ofarlig när den ilsket kommer rusande samtidigt som den morrar, skäller och är allt annat än en snäll liten terrier. Och att det just dom här gångerna som jag och min hund har blivit utsatta av små ilskna Cairnterriers är ju lite kul också eftersom att Herr Kramfors själv har just en Cairnterrier samtidigt som han spyr galla över Rottweilers.
Och jag vill inte förbjuda ngn hundras, men jag skulle gärna skulle vilja se att vissa inkompetenta människor inte får en chans till att skaffa sig ngn hund, och det oavsett vad för ras det är, för i fel händar så kan vilken hund som helst bli ilsken, och vem skulle inte bli det av att behöva bo med folk som inte vet bättre och som inte klarar av att ta hand om sin hund. Ja ibland klarar ju en del folk inte ens av att ta hand om sig själva hur ska dom då kunna ta hand om en hund.
Synd bara att det ska behöva ta en sån jäkla tid innan hundarna kommer bort ifrån ex. missbrukare & sånt skit.