Du får gärna utveckla lite!:) Med tanke på att ganska många verkar ha, eller få råd om att ha, mollys tillsammans med både guppys, tetror och allt möjligt i sällskapskaren... Är det olämpligt att ha dem ihop?

Som sagt är jag inte så himla noga med att ynglena klarar sig, (även om det vore kul om några gjorde det) men jag vill ju inte att det ska bli överbefolkat. Antar att du menar att de vill ha olika vattenvärden? Har kollat runt lite på div. sidor, och det verkar som om det skulle vara helt okej med ett pH på ca 7-7,5 och temp på 25-26 grader till både dem och flera andra sorter jag är intresserad av. Eller? Skulle gärna vilja ha lite olika sorters fisk tillsammans, men jag vill ju så klart att alla ska trivas ihop!

Hur viktig är hårdheten på vattnet, har förstått att de gärna vill ha ett lite hårdare vatten? Här i Göteborg har vi ju mjukt neutralt. Å andra sidan är de uppfödda i gbg-vatten, så det kanske är bra att det är samma... Eller borde man börja mixtra lite med det?:confused:

Mycket frågor blir det...[:o]

Jag gav upp att hålla på med blackmolly för länge sedan, de blev sjuka (vitaprick) som ett brev på posten när jag försökte; de flesta mollyarter jag läst om vill ha lite bräckt vatten, och ibland lite varmare än övriga arter av levandefödare. Så ja, att blanda blackmolly med andra arter KAN resultera i problem, men det BEHÖVER inte göra det. Snälla är de i alla fall så det är inget problem med att hålla dem tillsammans med andra arter för den skull. Vill man ändå blanda dem med annan fisk så kan man inreda med kalkhaltiga stenar och sand, då får man automatiskt ett hårdare vatten, utan att man behöver mixtra så mycket med det.:D

Är de uppfödda i vanligt vatten så kan ni ju alltid testa att köra på som "vanligt", verkar de vara känsliga så släng i lite kalksten.:p;) Men det kan vara svårt att alltid veta vart de är odlade, om man nu inte köper privat.:)