Tänk att den här tråden fortfarande lever,, =)
Jag måste bara få berätta, här om kvällen var det hunduppvisningar här i stan, dom visade bla agility, lydnad & dom hade en liten ras-parad. Det var mycket hundar, både dom som visades upp & hundar som publiken hade med sig, det var allt ifrån Chihuahuas, Pudlar, Am.staff, Rottweilers mfl hundar.
Jag hade min Whippet ner dit för att titta, dom flesta hundarna var lugna och sansade, utom en som slängde sig efter min whippet för att bråka, och det var en sån där jäkla Cairntarrier. Jag blir så arg ibland, helst när det är små elaka terriers som ägarna inte kan hålla ordning på. För det är inte första gången som det är just en Cairnterrier som gör utfall emot min gamla Whippet.
Jag har aldrig stött på rottweilers, Am.staffar, Pitbullblandningar som har betett sig så illa som just dessa ilskna Cairnterriers här i stan. Och då bor det flera rottisar, Pitbulls och liknande hundar här omkring.
Så vad beror det på att Cairnterriers är så himla ilskna mot andra hundar jämt, är det ägarna som är slapphänta eller är det helt enkelt ilskna & korkade hundar som inte vet bättre?