Nina82 skrev::D :D :D
NIC är klok, lyssna på honom ;) :p
Skämt å sido. Alla är vi extra exalterade över de första ynglen men alla som har kommit över det kan intyga att det allra bästa för både mamma och yngel är att föda fritt. Att använda yngelbox kan vara väldigt stressande för mamman och ger inte så stor möjlighet för ynglen att gömma sig.
Sen kommer du inte orka hålla koll på när det är dag för yngel heller ;). Du kommer se nya yngel varje vecka så det blir en del av vardagen :p.
:D:D
Helt rätt som du skriver Nina, jag har satt över honan i ett yngelkar och efter hon har fött har hon fått gå tillbaka till huvudkaret och det är väl ok, men då ska man först stressa upp henne för att få ner henne i yngelkaret och sen samma visa igen för att få ner henne i andra karet igen..
Låter de numera få föda i huvudkaret, har en hona som föder snart igen som jag inte har flyttat till yngelkaret, både för att hon ska få föda i det stora karet plus att jag har ca 50 yngel i yngelbaljan..
Problemet är att jag har en glupsk scalare som nyligen käkade upp ett par 3 cm yngel som jag precis flyttat över...