Gaffel skrev:
Ledsen men dagens präster eldar ingenting..

Nej, jag kan inte förklara ditt påstående ang det som du kallar akupunkturmeridianer och det där andra, men det är väl lite det som är poängen, varför ska jag som aldrig tidigare hört talas om detta ditt påstående bevisa någonting, det är väl i så fall du som presenterar detta som ska övertyga och lägga fram saklig bevisföring för att bli tagen på allvar.. Eller?

Jag vill säga emot att du påstod att det är för att det inte går att verifiera gud som vetenskapen inte har testat.. Förr skulle de aldrig ha kunnat göra det för då hade de inte fått leva vidare. Det är just det ordet vetenskap betyder, teserna ska kunna kontrolleras av utomstående/obehörig och alltså bevisligen inte vara djävulsdyrkan, prästerna kom inte åt dem. Alla andra lärda hade blivit brända.
Nej, idag har ju prästerna förlorat sin makt.. Iaf här..

Jag har själv inte fotograferat detta. Jag har läst om det i en bok som en vetenskapsman har skrivit. Han lämnade labbet och gav sig ut bland naturfolken för att försöka hitta "anden".. Han ville hitta förklaringen till att en människa kan vara dömd till döden och sedan mirakulöst besegra sjukdomen och överleva. Han ansåg sig inte kunna hitta det i ett mikroskop för det var så många andra som letade där. Hur överlevde folket sjukdomar innan läkarna kom?! Han fastnade i Peru hos schamanerna som hade stuckit upp i bergen när missionärerna kom.
Viloldo heter han. Men som sagt, jag har själv inte kontrollerat uppgiften. Har du kontrollerat allt som du påstår???

Det känns verkligen som att vi skulle fortsätta den här debatten utanför tråden eftersom de andra inte deltar.. Om vi nu ska fortsätta den.. Jag är mer intresserad av din pizza du gjorde.. Sockrade du tomatsåsen??? Följer du pizzarecepten i kokbok när du gör såsen??? [:-174]Såsen är svår att få till, tycker jag..